1. Основні принципи спортивного тренування
2. Складові частини підготовки спортсмена
3. Тренувальні заняття, його етапи і цикли
Використана література
Основна мета спортивного тренування — за¬безпечити високий рівень здоров'я спортсменів, оволодіння спортивною технікою, виховання мо¬ральних та вольових рис характеру, розвиток фізичних якостей (сили, швидкості, витрива¬лості, спритності) і на цій основі — досягнення високих показників в обраному виді спорту. Все це обов'язково має передбачати навчання й тре¬нування спортсменів будь-якої підготовленос¬ті — від новачка до майстра спорту.
Громадський інструктор, тренер, обізнаний з основними питаннями теорії, методики навчан¬ня й тренування, володіючи технікою тих чи інших вправ, передає свої знання й уміння шля¬хом розповіді, особистого показу, після чого про¬понує членам колективу викопати їх. У процесі виконання вправ інструктор дає вказівки, ви¬правляє помилки, пропонує повторювати впра¬ви доти, поки спортсмен не навчиться злагодже¬но й правильно їх виконувати. Коли вправа комусь не дається, інструктор розчленяє її, пропонуючи виконати окремі частини, а потім і в цілому.
Принципів спортивного тренування кілька, але основним вважають всебічну підготовку спортсмена. Це — шлях до фізичного вдоскона¬лення людини. Всебічний розвиток спортсмена, його високий моральний і культурний рівень, гармонійний розвиток мускулатури та рухомих якостей, відмінна робота серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, фізична до¬сконалість у цілому — основа успіху в будь-якому виді спорту.
Особливого значення набував здійснення принципу всебічності в учбово-тренувальній ро¬боті з юними спортсменами. Всебічний фізич¬ний розвиток у юні роки забезпечить міцне здо¬ров'я, працездатність, високі спортивні резуль¬тати в зрілому віці.
Другий принцип — свідомість; він передбачає таку побудову навчання й тренування, які за¬безпечать розуміння, активне ставлення спорт¬смена до них. Принцип свідомості, який у ра¬дянські іі системі тренування став одним з найважливіших, означає, що спортсмен повинен знати, що, чому й навіщо він робить. Інструктор чи тренер повинні провадити з вихованцями бе¬сіди про конкретні завдання кожного трену¬вального заняття