1. Методика викладання історії - наукова педагогічна дисципліна
2. Педагогічне спостереження та експеримент - методи наукових досліджень процесу навчання історії
3. Сучасна система шкільної історичної освіти в Україні: мета, завдання структура
4. Особливості змісту шкільного курсу історії України
5. Особливості змісту шкільного курсу всесвітньої історії
6. Характеристика підручників та науково-методичної літератури з шкільних курсів історії
7. Характеристика змісту шкільної історичної освіти. Історичні факти та їх класифікація
8. Компетентнісний підхід у навчанні історії. Предметні компетентності
9. Система методів та прийомів навчання історії. Проблема класифікації методів навчання історії
10. Словесний метод та прийоми навчання історії
11. Характеристика практично-лабораторного методу навчання історії
12. Використання наочності в навчанні історії
13. Засоби навчання історії. Класифікація засобів
14. Шкільний підручник як важливий засіб навчання історії
15. Використання текстових джерел у навчанні історії. Методика аналіз писемних джерел
16. Урок як основна форма організації навчально-виховного процесу з історії
17. Особливості підготовки учителя до уроку історії. План-конспект урок історії
18. Особливості проведення комбінованого уроку з історії
19. Урок засвоєння нових знань та формування умінь і навичок
20. Урок контролю знань та умінь в системі сучасних уроків історії
21. Характеристика форм сучасного уроку історії
22. Розподіл навчального часу на уроках історії як дидактична проблема
23. Способи фіксації навчального матеріалу на уроках історії
24. Мета, завдання, функції оцінювання навчальних досягнень учнів з історії
25. Способи перевірки та види оцінювання результатів навчання історії
26. Порівняльна характеристика традиційного та інноваційного навчання
27. Інноваційні технології та використання їх у практиці навчання історії
28. Характеристика інтерактивного навчання історії
29. Позакласна та позашкільна робота як складова навчально-виховного процесу з історії
30. Учитель історії: функції, права та обов'язки
Зміст шкільної історичної освіти формується з врахуванням пізнавальних можливостей учнів, а у їх виявленні і врахуванні в процесі навчального процесу вирішальну роль відіграє психологія. Крім цього, в аналізі процесу навчання історії застосовуються деякі методи психологічних і педагогічних можливостей.
Та все ж методика насамперед тісно пов`язана з педагогікою, оскільки є її галуззю. Педагогіка визначає методи і прийоми навчання, організацію і проведення уроку історії, форми позаурочної і позашкільної роботи з історії.
До основних завдань методики вивчення історії в школі відносять:
Виявляти рівень знань і вмінь з історії учнів конкретного класу і віку.
Конкретизувати мету вивчення історії по класам, курсам, розділам і темам.
Формувати історичний зміст для кожного конкретного класу у відповідності з метою і завданнями навчання, пізнавальними можливостями учнів.
Співвідносити зміст навчання із застосованими методами і прийомами.
Розробляти тести, логічні завдання, методику використання інноваційних технологій.
Застосовувати найбільш ефективні методи, прийоми і засоби навчання.
Передбачати і виявляти результати навчання, вносячи корективи в свою педагогічну діяльність.
До основних функцій методики навчання історії відносять:
Конкретизація прийомів, методів і прийомів навчання в залежності від типу уроку.
Формування системи уроків до кожної теми в залежності від її змісту.
Організація процесу навчання.